Construcția anvelopelor și presiunea în pneuri

CONSTRUCŢIA ANVELOPELOR

Banda de rulare este suprafaţa de contact a anvelopei cu solul. Aceasta este făcută din cauciuc in combinaţie cu diferiţi compuşi chimici care conferă anvelopei rezistenta diferită la uzură, la tăiere, la factori de mediu (temperaturi joase sau înalte).Flancul este partea laterală a anvelopei.  Carcasa este partea principală a unei anvelope şi asigură rezistenta acesteia la presiunea de aer din interior. Cauciucul interior sau camera de aer este parte integrantă a anvelopei şi are rolul de a împiedica aerul să iasă din anvelopă. Talonul este partea rigidă a anvelopei care face legătura acesteia cu janta, fiind fabricat dintr-o împletitură de sârmă de oţel. Ranforsarea este alcatiuta dintr-un strat de sârmă şi are rolul de a menţine presiunea în pneu pentru că acesta să poată suporta greutatea maşinii.
Breakerele sunt o serie de straturi de sârmă (cord cauciucat) amplasate între banda de rulare şi carcasa anvelopei.În general anvelopele pentru turisme au unul sau două straturi iar cele destinate autovehiculelor de teren au până la cinci straturi.

PRESIUNEA ÎN PNEURI

Pentru fiecare tip de autovehicul este proiectată o anumită dimensiune de anvelopă, în funcţie de greutatea maşinii, de mărimea sau de performanţele pentru care este aceasta concepută.De aceea presiunea de aer din anvelopa nu este universal valabilă pentru toate tipurile de pneuri şi este determinată de indicii de viteză şi greutate ai anvelopei.
În general presiunea optimă necesară în anvelopa este inscripţionata pe interiorul capacului de la rezervorul de carburant sau pe interiorul portierei şoferului. Se recomandă ca verificarea presiunii în pneuri să se facă când acestea sunt reci.De asemenea este indicat să se verifice presiunea la schimbarea de anotimp şi măcar o dată pe lună.
Cu o presiune corectă în anvelope este folosită cu randament maxim toată calea de rulare a acesteia
Purtând o presiune prea mică greutatea este repartizată pe flancuri (marginile anvelopei) ceea ce duce la o uzură neuniformă şi mai accentuată a acestora pe margini, măreşte consumul de carburant şi supraîncălzeşte anvelopele.
Atunci când presiunea este prea mare, nu este folosită eficient toate banda de rulare a anvelopei, greutatea fiind concentrată pe zona centrală a acesteia, ceea ce duce la uzura neuniformă a anvelopelor pe mijloc.

0 comments

Write a Comment

Fields with * are required